Tafsir Mimpi Yang Berawalan Huruf H

Ditulis oleh:
- -

Hadirin 


Tafsir Mimpi Yang Berawalan Huruf H


Jika Anda bermimpi melihat hadirin (orang banyak) disuatu rapat besar menandakan, ada suatu kepercayaan dari orang berpangkat tinggi akan datang kepada anda. Tetapi kalau mimpi anda itu waktu magrib alamat kurang baik. Pertanda penyakit dalam masyarakat akan mengancam penduduk.

Haji 
Jika anda bermimpi ada orang-orang haji termasuk dan dalam mimpi berpakaian serba putih, pertanda kebaikan yang selama ini anda lakukan akan membuahkan hasil atau anda sedang diingatkan agar berlakulah lebih arif dan bijak Tuhan melihat anda.

Hak 
Jika anda bermimpi ada sesuatu hak yang perlu anda perjuangkan segera dalam mimpi adalah alamat lekas berpengaruh kepada sesama manusia.

Hakim 
Jika anda bermimpi menjadi hakim, suatu tanda yang anda akan terima berupa kedudukan yang cukup tinggi. Bila anda mimpi diadili seorang hakim, pertanda anda akan bersih dan lepas dari nista dan fitnah orang.

Halaman 
Jika anda bermimpi melihat halaman rumah anda bersih dan pintunya terbuka lebar, pertanda pelajaran anda segera tercapai.

Hampa 
Jika anda bermimpi kehampaan suatu usaha dalam mencari kerja, pertanda akan ada kawan yang ingin menjatuhkan anda. Sedang mimpi hampa segala kantong, pertanda akan segera ditolong orang.

Halilintar 
Jika anda bermimpi mendengar dan melihat halilintar bersambaran, pertanda anda bisa dengan segera menjatuhkan siapa-siapa yang berseteru dengan anda.

Handai taulan
Jika anda bermimpi melihat handai tolan anda daatng mengunjungi rumah anda dengan senyum simpul, pertanda keberuntungan selama anda dalam kesusahan akan terhibur. Sedang anda sendiri yang berkunjung atau beramai-ramai ketempat handai tolan, alamat anda harus banyak bekerja dengan tenaga dan pikiran anda sendiri.

Hantar 
Jika anda bermimpi menghantar sesuatu dengan tak ada aral di tengan jalan, pertanda keselamatan akan menyusul tiba pada anda, sedang anda menghantar mayat kekuburan pertanda kedudukan dikalangan keluarga anda sedikit hari lagi dapat dirasakan.

Hantam 
Jika anda bermimpi melihat orang hantam-menghantam, pertanda kehidupan anda penuh kesulitan besar.

Hantu 
Jika anda bermimpi berbicara dengan hantu, pertanda keuangan anda akan meningkat, sedang melihat hantu, alamat akan sukses dalam usaha. Dikejar hantu, alamat timbul kesalahan anda. Mimpi melihat hantu tersenyum bersirat akan berumur panjang.

Hanyut 
Jika anda bermimpi hanyut terbawa arus, pertanda ada persoalan yang berlarut-larut yang selama ini anda liwatkan dan bila hanyut lalu menenggelamkan, anda akan mendapat fitnah dari orang yang anda kenal lama maupun baru. 
Mimpi hanyut tapi mengakibatkan anda terombang-ambing dan terapung menandakan ada kemungkinan, anda dalam setiap berusahan tanpa fundament yang kokoh, dikarenakan kurang matangnya perhitungan.

Hapal 
Jika anda bermimpi anda sedang menghapal pelajaran, pertanda segala cita-cita akan segera dikabulkan.

Harum 
Jika anda bermimpiBunga semerbak mengharum dalam impian anda, pertanda tidak baik, percintaan anda mengalami kepahitan, atau rumah tangga akan ada yang mencelakakan.

Harimau 
Jika anda bermimpi melihat harimau pertanda peringatan untuk anda agar jangan sangsi dan bimbang, ada kemajuan selama anda dalam mengajukan lamaran kerja. Tapi bila mimpi diburu harimau, pertanda ada orang yang berniat jahat kepada anda.

Hari tahun kelahiran
Jika anda bermimpi menyelamati hari ulang tahun anda sendiri, anda akan hidup lebih lama lagi. Dan bila anda menerima hadiah hari ulang tahun anda, pertanda anda akan menerima karunia dari Tuhan YME.

Hasil 
Jika anda bermimpi sedang menerima sesuatu hasil dari pekerjaan anda, pertanda kebalikannya. Sedangkan mimpi melihat orang-orang menerima gaji atas kerjanya, pertanda suatu tanda yang anda harus berusaha dalam kerja anda sekarang.

Hati 
Jika anda bermimpi mendengar detikan hati, pertanda anda akan menerima khabar baik, sedangkan anda bermimpi terserang penyakit hati atau TBC, pertanda sehat dan segar bugar.

Hawa
Jika anda bermimpi berada dalam hawa yang dingin, pertanda penyakit akan menyerang pada anda, sedang hawa panas, pertanda akan timbul pertengkaran dengan tetangga anda.

Hadiah 
Jika anda bermimpi mendapatkan hadiah kenang-kenangan, akan mendapat kegembiraan yang tak diduga-duga.

Hadang 
Jika anda bermimpi dihadang oleh orang menandakan dalam hidup Anda sedikit mengalami kesukaran terutama dalam pekerjaan khususnya dagang, pelayaran, (wirausaha).

Heboh 
Jika anda bermimpi ada sesuatu tindakan yang dilihat anda kurang menyenangkan atau akan menghebohkan masyarakat, menandakan tindaktanduk anda dalam bergaul kurang diperhatikan. Sedang anda sendiri yang menghebohkan sekitar kalangan anda berisarat anda disegani teman-teman anda.

Hemat 
Jika anda bermimpi hemat pertanda hidupp cinta dan perdagangan andan merosot, bila tidak berusaha dengan tenaga dan keringat sendiri. (kebalikan dari hemat dalam kehidupan sehari-hari).

Hembus 
Jika anda bermimpi melihat merasai angin berhembus dengan kencang dari jurusan timur disertai hujan pertanda kesehatan andan akan terganggu.

Hening 
Jika anda bermimpi keadaan sekitar anda hening sunyi saja pertanda di tempat anda akan tinggal tenteram dalam tahun ini, atau apa yang anda kerajakan hanya tinggal tetapkan saja tiada yang diubah.

Heran 
Jika anda bermimpi melihat sesuatu yang mengherankan anda pertanda bahwa anda kurang tabah sangat mudah dapat dipengaruhi oleh orang lain.

Hias 
Jika anda bermimpi menghias dengan pakain putih, pertanda akan terganggu kesehatan atau ada tamu datang dengan maksud jahat. Dan mimpi melihat orang famili berhias dengan gagah akan ada keluarga yang meninggal dunia, atau setidak-tidaknya yang berhias tadi akan sakit.

Hidangan 
Jika anda bermimpi ada pada suatu hidangan yang teratur rapi dengan rupa-rupa makanan yang enak dan lezat, pertanda anda mencapai keberuntungan hidup selama-lamanya.

Hilang 
Jika anda bermimpi kehilangan sesuatu pertandakan anda akan ditimpa susah sehari dua hari lamanya.

Hidung 
Jika anda bermimpi hidung anda mengeluarkan darah, mengisaratkan anda akan diberi suatu keselamatan yang tidak diketahui datangnya.

Hibur 
Jika anda bermimpi sedang menghibur orang yang dalam kesusahan, akan mendapat anak yang baik dan kelak dicintai orang.

Hiruk pikuk ( gaduh )
Jika anda bermimpi mendengar orang gaduh dimana-mana maknanya anda akan ditimpa suatu malapetaka yang besar, dan bila kegaduhan dalam mimpi terjadi didalam rumah, rumah tangga terancam goncang.

Hitam 
Jika anda bermimpi melihat sesuatu berwarna hitam, anda akan mengalami hidup merosot dan ditimpa kesusahan. Segala yang dicita-citakan akan sial.

Hijau 
Jika anda bermimpi semua yang kelihatan hijau atau memakai pakaian serba hijau, mengabarkan dimana anda akan diberi kebahagiaan hidup dan makmur juga akan meperoleh anak yang baik-baik, seperti juga warna rumput hijau yang menandakan kesuburan.

Hormat 
Jika anda bermimpi dihormati orang, anda berbudi baik kepada sesama orang dan akan tiba pengasihan yang tidak disangka-sangka. Sedangkan bila di dalam mimpi anda yang memberi hormat memberikan makna anda akan banyak kehilangan sobat yang dulunya kental.

Hotel 
Jika anda bermimpi tinggal di hotel atau mampir dihotel pertanda usaha anda akan mengalami kegagalan dan kemerosotan.

Hujan 
Jika anda bermimpi diserang hujan dan angin keras ditengah jalan, suatu tanda anda akan menikmati hidangan enak. 
Mimpi melihat hujan lebat dan deras, pertanda akan kurang enak badan.
Mimpi melihat hujan yang lama berhenti, akan menandakan anda akan sakit keras, dan bila hanya hujan embun yang dilihat dalam mimpi, bertafsir akan ada seteru (orang yang bertengkar) datang dan anda harus berhati-hati terhadap kemungkinan yang akan terjadi, tapi ia akan mengalami kematian.
Mimpi melihat hujan dari jauh bertafsirkan akan mendapat kesusahan, tapi dimasa yang akan datang.
Mimpi melihat hujan buah-buahan akan jadi lurah (pemimpin) orang jahat. Mimpi melihat hujan rintik-rintik, akan mendapat kebahagiaan karena keinginannya tercapai. 
Mimpi melihat hujan emas, akan mendapat simpati dari orang lain.

hukum 
Jika anda bermimpi di hukum, sebaliknya yaitu anda akan tinggal dengan tak punya gangguan apa-apa.

Huruf 
Jika anda bermimpi menulis huruf dan atau melihat huruf-huruf baik dikayu, ditembok atau dikertas, bertafsir anda akan berhasil baik dalam penuntutan gangguan apa-apa.

Hutan 
Jika anda bermimpi masuk hutan keluar hutan dengan tak ada aral yang mengganggu, pertanda segala yang akan dikerjakan dapat diktentukan tercapai.

Hutang 
Jika anda bermimpi membayar hutang, kepada anda akan datang pengakuan yang membahagiakan hati.